وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

خیر دامغانی و مشارکت در قربانی‌های ۱۱۵ شهر

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از برنامه‌ریزی برای قربانی کردن ۱۴۴۵ راس دام سبک در روز عید قربان در این استان خبر داد.

محسن مسعودیان‌راد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه این دام‌ها در قالب طرح ذبح عظیم قربانی می‌شوند اظهار کرد: این قربانی‌ها با مشارکت ابراهیم امیرآبادیان خیر برجسته هم‌استانی که هر ساله نیمی از قربانی‌ها را تقبل می‌کند اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح که مبدع آن استان سمنان است چند سالی است با مشارکت ابراهیم امیرآبادیان در سراسر کشور اجرایی می شود افزود: این طرح امسال در بیش از ۱۱۵ شهر کشور با مشارکت این خیر شاخص استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه سال قبل ۸۸ هزار دام در قالب این طرح قربانی شد خاطرنشان کرد: در استان سمنان نیز سال گذشته ۱۲۰۰ راس دام در قربانگاه‌های استان ذبح شد.

وی از تعبیه ۱۸ نقطه در استان برای جمع آوری نذورات و قربانی‌ها خبر داد و با اشاره به تغییرات ایجاد شده در این قربانگاه ها در شرایط کرونایی امسال افزود: امسال برخلاف سال های گذشته تمامی دام ها در کشتارگاه های سطح استان و تحت شدیدترین پروتکل‌های بهداشتی قربانی می‌شوند.

مسعودیان‌راد از نظارت بهداشتی و شرعی بر قربانی‌ها از سوی کارشناسان این دو بخش خبر داد و گفت: علاوه بر این مراکزی در سطح استان برای جمع آوری نذورات و قربانی‌ها با مشارکت مراکز خیریه استان تعبیه شده که پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح نیز به این مراکز اعلام شده است.

وی از ایجاد پنج مرکز تبلیغی در میادین دام هر کدام از شهرستان های استان خبر داد و اضافه کرد: رویکرد ما در توزیع قربانی‌ها محدود به مددجویان کمیته امداد نیست و علاوه بر مددجویان گوشت قربانی بین دیگر نیازمندان و محرومین شناسایی شده نیز توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه امسال از دیگر خیرین برای مشارکت در این طرح دعوت شده ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که شمار دام های قربانی بیش از هدفگذاری ۱۴۵۰ راسی ما باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به فعالیت یک مرکز نیکوکاری در شهرک افاغنه سمنان گفت: خیرین افغان نیز در اجرای این طرح مشارکت دارند و دام‌های این خیرین نیز جمع آوری و به همراه بخشی از دام‌های جمع آوری شده توسط کمیته امداد در اختیار افاغنه مستقر در میهمان‌شهر سمنان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال در اجرای این طرح از ظرفیت معنوی آستان قدس رضوی نیز بهره گرفته شده اظهار کرد: تلاش ما بر این است که تعداد دام های هدفگذاری شده به چند برابر برسد.

این مدیر مسوول از هزینه سه میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریالی خیر برجسته دامغانی در این طرح خبر داد و گفت: قرار است که افزون بر ۵۸۷۸ کیلوگرم گوشت توسط ایشان در بسته های ۱.۵ کیلوگرمی به محرومین اهدا شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه بسته‌بندی‌ها در کشتارگاه و تحت نظارت بهداشتی انجام می‌شود تصریح کرد: اولویت اول ما مددجویان تحت پوشش است اما در کنار آن این قربانی‌ها بین همه نیازمندان توزیع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.