وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

سرپرستی کودکان با مشکلات سلامت روان

سازمان خیریه هشدار می دهد که بریتانیا در سرپرستی کودکان با مشکلات سلامت روان دچار مشکل شده است
پرستاری در بریتانیا با “بحران سلامت روان” مواجه است، زیرا دولت در تامین نیازهای کودکان بیمار روانی تحت مراقبت ناتوان است.

این حکم نفرین‌آمیز آخرین گزارش شبکه پرورش‌دهنده است، یک مؤسسه خیریه که به نمایندگی از پرستاران پرورش‌یافته است. این گزارش که با آبزرور به اشتراک گذاشته شده است، نشان می دهد که نیمی از تمام سرپرستان از کودکی مراقبت می کنند که مشکلات روانی پیچیده ای مانند اضطراب، افسردگی و دلبستگی و اختلالات خوردن دارد.
با این حال، تنها یک چهارم از ۳۳۵۲ سرپرستی که توسط این موسسه خیریه مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که فرزند خوانده آنها برای مشکلات سلامت روانی خود کمک دریافت می کند. یک چهارم دیگر گزارش کردند که از یک فرزند خوانده مراقبت می کنند که نیاز به حمایت بهداشت روانی داشت اما آن را دریافت نمی کرد.

رئیس سیاست‌گذاری و کمپین‌های خیریه، ژاکی شورلوک، گفت که یافته‌ها نشان می‌دهد که “حوزه قابل توجهی از نیازهای برآورده نشده به کودکان در مراکز نگهداری” و نشان می‌دهد که ممکن است یک “بحران سلامت روان” در این بخش در حال وقوع باشد.

شورلوک گفت: “ما می دانیم که از آنجایی که آنها تحت مراقبت هستند، ضربه روحی را تجربه خواهند کرد.” “اما ما انتظار نداشتیم که این درصد از حمایت بهداشت روانی اصلا برخوردار نباشد.

او افزود: «یک زندگی خوب در خانه، تفاوت بزرگی برای کودکان ایجاد می‌کند. اما سرپرستان نمی توانند همه کارها را انجام دهند. در جایی که کودکان نیازهای بهداشت روانی دارند، سرپرستان به حمایت خدمات بهداشت روان نیاز دارند – آنها نمی توانند به تنهایی با این بار مقابله کنند.
او از دولت خواست تا انتظار نداشته باشد که کودکان خوانده، ارجاع خود را به خدمات بهداشت روانی کودکان و نوجوانان (Camhs) از سر بگیرند، زمانی که آنها به یک مرکز نگهداری جدید در یک مرجع محلی دیگر یا اعتماد NHS نقل مکان کردند.

مانع دیگری که در مقابل فرزندان خوانده قرار می گیرد این است که محل نگهداری کوتاه مدت آنها به اندازه کافی “پایدار” نیست تا آنها را واجد شرایط حمایت کند – برای مثال، به این دلیل که کودک منتظر است از قاضی در مورد اینکه آیا یا نه. آنها به خانواده تولد خود باز خواهند گشت. «تصور کنید این وضعیت برای یک کودک چقدر سخت است. شورلوک گفت: این ممکن است همان زمانی باشد که آنها بیشتر به حمایت از سلامت روان نیاز دارند.

با ناتوانی در برآورده کردن این نیاز به موقع، “بدیهی است که نتایج منفی بیشتری را در زندگی آنها به خطر می اندازیم که می توان از آنها جلوگیری کرد.”
او مشکوک است که «بار تقریباً غیرممکن» که بر دوش سرپرستان می‌گذارد، ممکن است یکی از دلایلی باشد که در سال گذشته از هر پنج خانواده‌ی پرورش‌دهنده، یکی از آنها را ترک کرده است. در حال حاضر حدود ۹۲۰۰ خانواده جدید در سراسر بریتانیا مورد نیاز است.

در اسکس، دارن هارمن پیج و شریک زندگی‌اش، کارن، بیش از ۲۷ سال است که کودکان را پرورش می‌دهند، از بیش از ۱۰۰ فرزند خوانده مراقبت می‌کنند و شش فرزند را به فرزندی قبول می‌کنند. او گفت که برخی از کودکان آسیب دیده و بی سرپرستی که آنها تحت سرپرستی قرار داده اند و نیازهای شدید سلامت روان دارند، با گذشت بیش از دو سال از ارجاع آنها به کمه، هنوز در انتظار حمایت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.