وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

بیمارستان ساعی و کمک ۹ میلیارد تومانی خمینی‌شهری‌ها

مدیرعامل مجمع خیران بیمارستان ساعی از کمک ۹ میلیارد تومانی خمینی‌شهری‌ ها به این بیمارستان خبر داد.

رضا جورکش اظهار کرد: در ۱۰ روز اول ماه محرم، مردم خمینی‌شهر حدود ۹ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به ساخت بیمارستان خیرساز ساعی کمک کردند.

وی میزان نذورات اهدایی مردم در سال گذشته را ۴.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال یکی از اعضای هیات امنای مجمع خیران نیم دانگ از کارخانه سنگ‌بری خود را به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان به بیمارستان اهدا کرد. مابقی نذورات نیز در قالب چک، وجه نقد و تعهد پرداخت تا پایان سال بوده است.

مدیرعامل مجمع خیران بیمارستان ساعی، مساحت زیربنای این طرح را ۳۵ هزار مترمربع اعلام و اظهار کرد: این بنا با ۹ سقف و یک پد بالگرد در بام طراحی شده است. بخش‌های فلورسکوبی، رادیوگرافی، سی‌تی‌اسکن، ماموگرافی، ام آری آی، سونوگرافی، رادیوگرافی و آزمایشگاه با بخش‌های مختلف، بانک خون و هورمون شناسی در طبقه زیرزمین در نظر گرفته می‌شود.

وی به کاربری دیگر طبقات این بیمارستان اشاره کرد و گفت: ساخت این بیمارستان از سال ۹۲ آغاز شده و در حال حاضر ساختمان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که اگر تورم متوقف شود حدود ۶۰ میلیارد دیگر برای اتمام پروژه اعتبار لازم است.

جورکش افزود: در حال حاضر پروژه در مرحله انجام تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی از جمله لوله کشی، کف‌سازی، کاشی‌کاری و … است.

وی با بیان اینکه بیمارستان به صورت فازبندی افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون فضای اورژانس مجموعه در طبقه همکف به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع تکمیل شده و آماده واگذاری به دانشگاه علوم پزشکی است.

مدیرعامل مجمع خیران بیمارستان ساعی در مورد زمان اتمام این پروژه، گفت: سرعت ساخت و ساز بیمارستان، به کمک‌های مردمی و میزان تورم بستگی دارد. اگر مردم همچنان کمک کنند برآورد می‌شود که تا ۴ سال آینده پروژه تکمیل و تحویل مردم شود.

وی در مورد اقدامات مجمع خیران ساعی در مبارزه با ویروس کرونا نیز گفت: پس از تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان خمینی‌شهر، مجمع خیران ساعی به عنوان بازوی خیریه این ستاد معرفی شد و مردم برای کمک‌رسانی به بیمارستان مراجعه می‌کردند. ابتدا مجمع اقدام به تهیه مواد ضدعفونی، شوینده و گندزدا کرد و بعد از آن اقدامات در حوزه خرید و توزیع ماسک و گندزدایی از معابر گسترش یافت.

مدیرعامل مجمع خیران بیمارستان ساعی، افزود: همچنین مجمع اقدام به راه‌اندازی یک خط تولید ماسک کرد که تاکنون بیش از یک‌میلیون قطعه ماسک در بیمارستان تولید شده است. بخشی از این ماسک‌های تولیدی به صورت رایگان بین مردم توزیع می‌شود، مثلاً در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از ۳۰ هزار ماسک بین عزاداران حسینی توزیع شد. بخشی از ماسک‌های تولیدی نیز به فروش رسیده و هزینه تولید مجدد ماسک می‌شود.

جورکش به تهیه بسته‌های حمایتی برای کادر درمانی بیمارستان‌های شهر اشاره و خاطرنشان کرد: دریافت نذورات مردمی در بیمارستان تداوم دارد. کسانی که توانایی مراجعه حضوری ندارند می‌توانند از طریق تماس با بیمارستان اعلام آمادگی کنند تا اعضای مجمع به منزل آن‌ها مراجعه کرده و نذورات آن‌ها را دریافت ‌کنند. همچنین می‌توانند ازج طریق شماره‌حساب‌های اعلام شده در شهر در این امر خیر سهیم شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.