وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

شانس بزرگ خیریه مصری

یک کمپین آنلاین جمع آوری کمک های مالی برای یک موسسه خیریه کمتر شناخته شده در مصر به لطف اهدا کننده جوانی که خواست نامش فاش نشود، به یک جکپات رسید.

جنجال کمک های مالی ساعاتی پیش از پایان ماه مبارک رمضان در روز یکشنبه و در حالی آغاز شد که میلیون ها مسلمان در سراسر جهان خود را برای جشنواره عید فطر آماده می کردند.

در پیامکی که یک زن به مرسل ارسال کرده است، آمده است: “من می خواهم به نوزادان نارسی که از آنها مراقبت می کنید کمک کنم، اما پول ندارم. من فقط یک کارت شارژ بدون استفاده دارم و می خواهم آن را اهدا کنم.” بنیادی که برای هزاران مصری که قادر به پرداخت هزینه های مراقبت پزشکی نیستند، تبدیل به راه نجاتی شده است.

این زن گفت که می‌تواند کد کارت را که دارای ۱۰ پوند مصری (۰.۵۴ دلار؛ ۰.۴۳ پوند) اعتبار از شبکه تلفن همراه Vodafone مصر است، بفرستد و هر کسی که بخواهد می‌تواند آن را در ازای پرداخت به موسسه خیریه داشته باشد. .

هبا راشد، موسس و مدیر عامل خیریه، بلافاصله از حراج آنلاین برای کارت شارژ خبر داد و از شرکت ها خواست تا در کمپین جمع آوری کمک های مالی مشارکت کنند.
کمک‌های مالی شروع به سرازیر شدن کرد و این کمپین علاقه ملی را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت و با هشتگ “گران‌ترینکارتپرداختدرمصر” ترند شد.

خانم راشد که نگران توانایی خیریه‌اش در رسیدگی به لیست‌های انتظار است، چند روز قبل پست کرده بود که از دشواری جذب کمک‌های مالی و پرداخت هزینه خدمات بهداشتی که به هزاران بیمار ارائه می‌کند، ناامید است. بر خلاف بسیاری دیگر از موسسات خیریه در مصر، بنیاد مرسل تنها از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ کار خود استفاده می کند و برای آگهی های بازرگانی هزینه ای پرداخت نمی کند.

این کمپین جمع آوری کمک های مالی پس از آن که Vodafone Egypt وعده داد کل کمک های مالی را تا پایان روز مطابقت دهد، پخش شد.

تخمین زده می شود که این کمپین تنها در یک روز حدود ۱ میلیون دلار (۸۰۰۰۰۰ پوند) جمع آوری کرد.

خانم راشد به بی‌بی‌سی گفت: “از اینکه دیدم کمک‌های مالی به حساب مرسال وارد شد، بسیار خوشحال شدم. می‌خواستم این زن جوان بدون توجه به میزان کمک‌هایش احساس خوشحالی کند.”

من انتظار داشتم که حراج چند هزار پوند به دست آورد، اما نتیجه شگفت انگیز بود.

خانم راشد قصد دارد از این پول برای خرید ۱۷ دستگاه جوجه کشی دیگر برای نوزادان نارس و افتتاح واحدهای جدید در سراسر کشور استفاده کند، جایی که نرخ مرگ و میر نوزادان ۱۷ در هر ۱۰۰۰ تولد زنده در سال ۲۰۲۰ بود. سال گذشته، بنیاد مرسال برای ۹۶۲ نوزاد هزینه پرداخت کرد. مجموعاً ۱۰۱۳۰ شب در انکوباتورها که هر شب ۱۴۰ دلار هزینه برای خیریه دارد.

بنیاد مرسل دارای چهار دفتر در پایتخت، قاهره، و یک دفتر در شهر شمالی اسکندریه است و حدود ۲۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند. در طول همه گیری ویروس کرونا، نقش مهمی در درمان بیمارانی که قادر به یافتن تخت مراقبت های ویژه در بیمارستان های دولتی نیستند، ایفا کرده است.

این موسسه خیریه برای درمان بیماران فقیر با بیمارستان های خصوصی قرارداد می بندد و صفحه فیس بوک خانم راشد مملو از درخواست های آنلاین برای کمک های مالی است.

میلیون ها مصری در شرایط سخت اقتصادی زندگی می کنند و برای دریافت مراقبت های بهداشتی کافی تلاش می کنند، زیرا نمی توانند هزینه های بیمارستان خصوصی را بپردازند.

علیرغم موفقیت کمپین جمع آوری کمک های مالی خانم راشد، به نظر می رسد که درخواست آنلاین بنیاد مرسل باعث ناراحتی مقامات مصری شده است. آنها جمع آوری کمک های مالی در رسانه های اجتماعی را بدون “تأیید قبلی” ارگان های رسمی مربوطه ممنوع کرده اند.

در سال های اخیر سرکوب سازمان های غیردولتی (NGO) در مصر صورت گرفته است.

کارکنان سازمان های غیر دولتی متهم به داشتن ارتباط با جنبش ممنوعه اخوان المسلمین یا لکه دار کردن شهرت کشور در خارج از کشور هستند. برخی از محکومان زندانی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر دارایی‌هایشان مصادره شده یا ممنوع الخروج شده‌اند.

مقامات می گویند بیم آن دارند که جمع آوری کمک های مالی آنلاین توسط گروه های تروریستی مورد سوء استفاده قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.