وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

سازمان خیریه «تافل» آلمان پذیرش خارجی‌ها را از سر گرفت

پس از این که یک سازمان خیریه در آلمان که برای مردم مواد غذایی توزیع می کنند از پذیرش خارجی ها خودداری کرد بحث داغی دراین زمینه درگرفت. اکنون این سازمان ممانعت را برداشته است و خارجی‌ها می‌توانند از کمک‌های آن مستفید شوند

مسئولان این سازمان می گویند که می خواهند بعد از این توجه شان را به پدران و مادرانی که فرزندانشان را به تنهایی بزرگ می کنند و به اشخاص مسن تر معطوف کنند، بدون این که ملیت این اشخاص را مدنظر بگیرند.
مرکز توزیع مواد غذایی (تافل) در شهر اِسِن روز سه شنبه اعلام کرد که می خواهد دوباره به نیازمندان غیرآلمانی اجازه دهد که در این هفته برای بهره بری از خدماتش ثبت و راجستر شوند. این سازمان غیردولتی عام المنفعه که در آلمان از آن به عنوان «تافل» یاد می شود، در ماه جنوری اعلام کرد که به خاطر نگرانی راجع به منابع و راحتی مشتریان مسن قدیمی، از پذیرش نیازمندان خارجی خودداری می کند. این اقدام باعث شد که توجه عموم مردم به این مرکز جلب شود و بحث داغی درباره درستی یا اشتباه بودن این اقدام دربیافتد.
کمیته مدیریت این سازمان این ممنوعیت را به طور موثر در روز سه شنبه لغو کرد و گفت که این اقدام از همان اول هم موقتی بوده است.
این مرکز توزیع مواد غذایی در شهر اِسن آلمان به تاریخ ۱۰ جنوری قاعده را وضع کرد که براساس آن  فقط آن هایی که پاسپورت های آلمانی داشتند، می توانستند کارت های عضویت دریافت کنند. مسئولین این مرکز گفتند که ۷۵ درصد از اشخاصی که به این مرکز می آیند، خارجی هستند و آلمانی های مسن تر از تافل دور می مانند، چون اعضای خارجی «تافل» آن ها را در صف غذا «فشار می دهند و به عقب می رانند».
اما زمانی که رسانه ها در ماه فبروری از این مساله خبردار شدند، بحث داغی در این زمینه آغاز شد.
یورگ سارتور، مدیر این سازمان با دفاع از این تصمیم گفته بود که این اقدام به دلایل خارجی ستیزانه انجام نشده است، بلکه یک تصمیم لازم برای مدیریت منابع محدود بوده است.
او گفت، نباید تمام مسئولیت ها به گردن مرکز توزیع مواد غذایی انداخته شود، بلکه این حکومت آلمان است که نباید بگذارد مردم گرسنه بمانند.
توجه به والدین تنها، اطفال خوردسال و اشخاص مسن
در پی ممنوعیت پذیرش نیازمندان خارجی، ناظران و نمایندگان پارلمان از تقریبا تمام احزاب سیاسی گفتند که در این زمینه باید براساس نیازمندی افراد تصمیم گرفته شود، نه براساس ملیت آن ها.
درهای ورودی مرکز توزیع مواد غذایی و موترهای لاری آن در شهر اسن با دیوار نگاری هایی مانند «نازی برو گمشو» مورد حمله قرار گرفتند. حتی انگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز وارد این بحث شده و گفت، فکر نمی کند که مرکز توزیع مواد غذایی راه درستی را برای حل مشکلاتش در پیش گرفته باشد.
سارتور روز سه شنه با اعلام این تغییرات گفت که از حالا «وقتی که تحت فشار قرار می گیریم، به گروه های مشخصی رسیدگی می کنیم». او در این زمینه از پدران یا مادرانی که به تنهایی فرزندان شان را بزرگ می‌کنند، خانواده هایی با فرزندان خوردسال و اشخاص  مسن نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.