وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

عدم اجرای نیت واقفان بدلیل عدم پرداخت حق و حقوق موقوفه

معاون فرهنگی – اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با بیان اینکه نپرداختن حق وحقوق موقوفه، باعث عدم اجرای نیت واقفان می شود، از کلیه مستأجرین حقیقی و حقوقی موقوفات خواست پرداخت این حقوق را در اولویت قرار دهند.

حجت الاسلام مصطفی آزادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم امورات تولیت و مسئولیت در قبال موقوفات، اخذ مطالبات موقوفات از مستأجرین برای اجرای نیت است.
وی افزود: اصلی ترین ومهم ترین وظیفه ما در قبال موقوفات امانتداری است، ما زمانی می توانیم امانتدار خوبی باشیم که بتوانیم اجرای نیت مناسب و دقیقی را طبق نیت واقف داشته باشیم. واقفین همه موقوفات نیاتی را مقرر کرده اند اما به فراخور شرایط، برخی از مستأجرین، پرداخت حقوق موقوفه را در اولویت های بعدی خود می گذارند، از این عزیزان خواهشمندم باتوجه به اینکه رسالت ما اجرای نیت دقیق و متقن موقوفات است و جهت ادای دین واقف، اولویت اول خود را پرداخت این دین بگذارند تا برای خودشان هم خیر و برکت داشته باشد.
معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان تصریح کرد: هم در بین اشخاص حقیقی و هم حقوقی مستأجرینی داریم که مطالبات ما را پرداخت نکرده اند. توقع ما در این شرایط اقتصادی از اشخاص حقوقی و ادارات بیشتر از اشخاص حقیقی است.
آزادی ادامه داد: ما در راستای رسالت خود به این افراد و ادارات با رایزنی، دعوت، اخطار، تلفن، پیامک و روش های مختلف آن ها را دعوت به پرداخت حقوق موقوفه می کنیم اما چنان که تمکین نکنند ما مأمور و معذور هستیم و مجبوریم از طریق مقامات قضائی، اقدامات حقوقی جهت وصول حقوق موقوفات را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.