وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

ساماندهی افراد بی خانمان در شیوع کرونا

با گذشت نزدیک به دو سال از شیوع پاندمی کرونا هر روزه شاهد تعطیلی مشاغل و بیکار شدن عده ای هستیم که همه اینها باعث بی خانمان شدن قشر ضعیف و آسیب دیده جامعه می‌گردد.

هرچند موسسات خیریه متعددی در حال ساماندهی به وضعیت بی خانمان ها در شهرهای مختلف می باشند اما تا به امروز تنها یک چهارم بی خانمان ها به اقامتگاه های دائمی منتقل شده اند که آمار نسبتا پایینی می باشد. .فقط در بریتانیا نزدیک به ۳۷ هزار نفر در اثر پاندمی کرونا بی خانمان شده اند که تعداد زیادی از آنها هنوز در خیابان ها زندگی می‌کنند. هرچند مبلغی نزدیک به یک میلیون پوند به امر سامان دهی بی خانمان ها در بریتانیا اختصاص داده شده است اما هنوز شاهد حضور بی خانمان ها در سطح شهر هستیم.

بی بی سی گزارش داده است که از ۳۷ هزار بی خانمان در بریتانیا حدود ۲۹ هزار نفر از آنها در اقامتگاه های موقت اسکان داده شده اند که با کمک های دولتی سر و سامان داده شده اند و در صورت کوتاهی دولت در تامین معاش این افراد، اکثر آنها در معرض آوازه شدن در خیابان ها هستند.

با شیوع پاندمی کرونا و قرنطینه شدن بریتانیا ، نگرانی ها از آسیب دیدن بی خانمان هایی که در سطح شهر زندگی می‌کنند افزایش پیدا کرد و دولت با اعطای مبالغی به موسسات خیریه کمک به اسکان این افراد در اقامتگاه های موقت کرد. این اقدام دولت کمک شایانی به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در سطح کشور کرد.

با کم شدن شیوع کرونا در بریتانیا این کمک های دولتی نیز در حال کمتر شدن است و موسسات خیریه این هشدار را به دولت داده اند که در صورتی که دولت اقدام به ادامه کمک رسانی به این موسسات نکند، احتمال زیاد جمعیت بسیاری از این بی خانمان ها دوباره آواره کوچه و خیابان می‌شوند.

کمپین های مختلفی در بریتانیا در حال آگاه کردن دولت و مردم از این فاجعه بالقوه هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.