وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

کلاه‌برداری از عواطف مردم در ایام محرم

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: مجرمان سایبری در هر مناسبتی به دنبال سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی هستند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم، افراد سودجو با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم با بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان، از جمله بیماران کرونایی یا ایجاد شبهه در دادن نذری به تکایا و هیئت‌های مذهبی، اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه امکان دارد تبلیغات گسترده‌ای توسط افراد سودجو در خصوص جمع‌آوری نذورات صورت گیرد، افزود: شهروندان زنجانی هرگونه واریز وجه مربوط به نذورات را به شماره حساب هیئت‌های مذهبی و مؤسسات خیریه استانی واریز کرده و برای جلوگیری از سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی از مراجعه به لینک‌های پرداخت درگاه بانکی منتشر شده در فضای مجازی خودداری کنند.

این مسئول در رابطه با ایجاد گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی با عنوان «نذری‌یاب» در سال‌های گذشته، تصریح کرد: این افراد با درج مطالب کذب باعث ازدحام مردم و موجبات آزار و اذیت شهروندان را فراهم می‌کردند که ضمن شناسایی آن‌ها برخورد قانونی صورت گرفت.

رئیس پلیس فتای استان زنجان، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا وب‌‍سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.