وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

نرم افزار خیرین چیست و چه کاربردی برای موسسات خیریه دارد؟

نرم افزار خیرین یا سامانه نیکوکاری یکی از خدماتی است که موسسات خیریه معتبر به نیکوکاران خود ارائه می کنند. این نرم افزار علاوه بر خیرین، به خود موسسه خیریه نیز در مدیریت امور مربوطه کمک می کند. در این مطلب می خواهیم به بررسی نرم افزار خیرین و انواع کاربردهای آن بپردازیم.

نرم افزار خیرین چیست؟

نرم افزار یا سامانه ای که به خیرین و نیکوکاران یک موسسه خیریه در پرداخت وجوهات کمک می کند. همچنین آنها بتوانند گزارش کمک های خود را به صورت یکپارچه در آن سامانه مشاهده کنند، نرم افزار خیرین گفته می شود. اصلی ترین کاربرد نرم افزار خیرین شاید امکان پرداخت و گزارشگیری کمک های نیکوکاران باشد اما سامانه خیرین می تواند کاربردها و ویژگی های دیگری نیز داشته باشد. این نرم افزارها هم به صورت وب اپلیکیشن و هم به صورت اپلیکیشن های اندرویدی در اختیار نیکوکاران موسسه قرار می گیرد.

سامانه یا نرم افزار خیرین به موسسات خیریه این امکان را می دهد که بتوانند گزارش عملکرد کلی موسسه و همچنین عملکرد هر نیکوکار را به تفکیک مشاهده و بررسی نمایند. این ویژگی به مدیران موسسات کمک می کند تا به صورت هرچه بهتر، اطلاعات پرداختی را آنالیز کنند. این بررسی اگر به خوبی انجام گیرد، راه حل های مناسبی برای دریافتی بیشتر از نیکوکاران در پی خواهد داشت. با بکارگیری نرم افزار خیرین می توانید در بلند مدت روند رو به رشدی در موسسه خود داشته باشید.

نیازمندی های موسسات خیریه

امروزه یک موسسه خیریه برای اینکه بتواند سهم قابل توجهی از دریافت کمک خیرین را داشته باشد، نباید به روش های سنتی مدیریتی اکتفا کند. در سال های اخیر با افزایش چشمگیر موسسات خیریه و گروه های جهادی و … دیگر نمی‌توان به راحتی اقدام به جذب خیرین کرد. علاوه بر این مسئله، هر مدیر خیریه می بایست بتواند گزارشگیری دقیقی از عملکرد موسسه خود و کارمندان داشته باشد. بررسی گزارشات می تواند به پیدا کردن مشکلات و حل آنها کمک کند تا موسسه روند رو به رشدی را طی کند. علاوه بر این، انجام امور مختلف داخلی در خیریه ها هرچه بیشتر مکانیزه و سیستمی باشد، مدیریت آن آسان تر خواهد بود. همچنین با سیستمی شدن امور، سرعت انجام کارها بسیار بیشتر خواهد شد و پیگیری آنها نیز راحت تر انجام می شود.

به طور کلی با ۲ روش می‌توان کارهای موسسه را به صورت سیستمی انجام داد. اولین راه، استفاده از سیستم های آفلاین است که راهکارهایی برای مدیریت خیریه در اختیارتان قرار می دهد اما وابسته به مکان مشخصی است و نیاز به یک شبکه یکپارچه داخل سازمان دارد. راه حل دوم، بکارگیری نرم افزار خیرین آنلاین است. این نرم افزارها با توجه به جدید و آنلاین بودن، علاوه بر امکانات سیستم های آفلاین از بسیاری قابلیت های دیگر بهره می برند. در ادامه به شرح برخی از امکانات نرم افزار خیرین آنلاین می پردازیم.

امکانات نرم افزار خیرین آنلاین

نرم افزار خیرین آنلاین امکانات مختلفی در اختیار موسسات خیریه و نیکوکاران آنها قرار می دهند. البته این نکته را باید در نظر گرفت که همه نرم افزارهای خیریه، تمامی این امکانات را ندارند و تنها یکی دو مورد از آنها به صورت جامع فعالیت می کنند. در این بین نکته مهمی که حتما باید به آن توجه کرد، امکان استفاده آنلاین از نرم افزار می باشد. برخی از این امکانات عبارتند از:

  • داشبورد مدیریت جهت مرور فعالیتها، درآمدها و عملکرد واحدها
  • درگاه پرداخت اختصاصی آنلاین و واریز مستقیم به حساب موسسه
  • مدیریت، توانمندسازی و ارزیابی مددجویان
  • مدیریت و گزارشگیری عملکرد نیکوکاران
  • ثبت و گزارشگیری قبوض نقدی و غیرنقدی
  • پنل کاربری اختصاصی برای خیرین و مددجویان
  • جمع سپاری کمپین ها و پروژه ها
  • مدیریت صندوق صدقات و ثبت قبض اختصاصی
  • سیستم نظرسنجی از نیکوکاران
  • اپلیکیشن اختصاصی خیرین
  • مستمری ماهانه نیکوکاران(حق سرپرستی و حق عضویت)
  • و …

این موارد تنها بخشی از امکانات موجود در نرم افزار خیرین آنلاین هستند. کامل ترین نرم افزار موجود در ایران که به صورت آنلاین و ابری نیز هست، نرم افزار خیرین آرشیت می باشد.

جمع بندی

نرم افزار خیرین می‌تواند به موسسات خیریه در جذب، نگهداری و افزایش نیکوکاران کمک کند. با بکارگیری این نرم افزار، مدیر موسسه تسلط بیشتری بر بازدهی کارمندان و روند کاری موسسه خود خواهد داشت. با توجه به اینکه نرم افزار آنلاین خیریه قابلیت استفاده در هر زمان و مکان را به شما می دهد، پیشنهاد ما استفاده از سامانه های آنلاین می باشد. جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید نرم افزار متناسب با موسسه خود، می توانید از طریق فرم تماس با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.