وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

ضرورت افزایش وقف در زمینه ازدواج انکارناپذیر است

مرند – امام جمعه مرند بر ضرورت افزایش وقف در موضوع ازدواج جوانان و تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند و مسکن زوج های جوان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسملین علی نعمت زاده، ظهر امروز در همایش «یاوران وقف» که به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند در فرهنگسرای شهرداری برگزار شد، ابراز داشت: وقف سنت زیبای اسلامی است که درآمد آن در اختیار دیگران قرار داده می شود و جامعه اسلامی از آن بهره مند می شود.

وی وقف را زینت آخرت و باقی الصالحات دانست و افزود: امیرالمومنین حضرت علی(ع) بزرگ ترین واقف جهان اسلام است و در واقع تمام عمر خود را وقف اسلام کرده اند.

امام جمعه مرند تاکید کرد: انسان هر چه از این دنیا برای آن دنیا بفرستد، خداوند به بهترین وجه در آن دنیا به او برخواهد گرداند.

حجت الاسلام والمسلمین اختیاری عنوان کرد: حضرات معصومین(ع) با همه محدودیت ها و منابع مالی، شیعیان ایشان را همراهی کردند و موقوفاتی در این زمینه وقف کرده اند.

وی با بیان اینکه آثار مثبت و ثواب صدقه جاریه مانند احداث مدرسه و بیمارستان و حوزه علمیه تا روز قیامت به انسان واقف می رسد، اذعان داشت: وقف در زمینه ازدواج باید افزایش پیدا کند، کمک به تامین جهیزیه نوعروسان و یا وقف خانه هایی جهت زوج های جوان از جمله وقف های مورد نیاز جامعه است.

امام جمعه مرند همچنین از تصرف برخی وقف های ثبت شده در مرند انتقاد کرد و آن را در رأس همه دزدی ها دانست.

زنگ وقف در مدارس مرند نواخته می شود

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند نیز در این همایش ابراز داشت: هر چه موقوفات در زمینه های اجتماعی افزایش پیدا کند، فرهنگ سازی توسعه پیدا می کند و برای تحقق آن باید همه دست به دست هم بدهیم.

حجت الاسلام رحیم اختیاری گسترش فرهنگ وقف را شاهد پیشرفت جامعه و رفع مشکل نیازمندان دانست و اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه به دنبال متولی نیات وقف نیست، بلکه تنها به دنبال گسترش فرهنگ وقف است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند تاکید کرد: ۷۵۰ نوع نیت در سطح کشور از محل موقوفات ثبت شده است.

وی همچنین اجرای طرح پیوند آسمانی و کمک به ازدواج جوانان، طرح شمیم و کمک به هیئات حسینی، محلف انس با قرآن، آزادسازی ۲ نفر از زندانیان مرند، طرح نشاط معنوی تابستان و اجرای طرح مهر تحصیلی و اهدای بسته های لوازم التحریر بهدانش آموزان را از جمله اقدامات اوقاف در طول یک سال گذشته برشمرد.

حجت الاسلام اختیاری تخریب ساختمان قدیم تربت خانه و احداث واحدهای تجاری امامزاده سید احمد(ع) و ساخت زائراسرای امامزاده سید حسن(ع) را از جمله اقدامات عمرانی اوقاف شهرستان مرند عنوان کرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرسان مرند در پایان ابراز داشت: در هفته وقف نیز زنگ وقف در یکی از مدارس نواخته شده و دیدار با خانواده شهدا و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه نیز انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.