وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

همکاری شرکت آرشیت مهر رایانه با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به نتیجه رسید

زمان پذیرش بهره‌وران با فعالیت سامانه «سخا» کوتاه‌تر شده است

طراح و توسعه‌دهنده سامانه خدمات اجتماعی (سخا) با بیان اینکه زمان پذیرش بهره‌وران در سازمان داوطلبان هلال احمر پیش از این واقعا طولانی بود افزود: با طراحی و آغاز به کار این سامانه، فرآیند پیچیده پذیرش بهره‌وران سازمان داوطلبان ساده‌تر شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان داوطلبان، «بهبود برزین» مدیرعامل شرکت آرشیت مهر رایانه و طراح و توسعه‌دهنده سامانه خدمات اجتماعی (سخا) است. او در مورد این سامانه که به‌تازگی در سراسر کشور عملیاتی شده، گفت: «سخا» را به‌صورت کاملا داوطلبانه طراحی کردیم و دراختیار سازمان داوطلبان گذاشتیم. دلیل این کار هم این بود که زمان پذیرش بهره‌وران واقعا طولانی بود و خواستیم برای تسریع این روند قدمی برداریم. با اینکه این ماجرا برای ما هزینه داشت، اما با رغبت و داوطلبانه انجامش دادیم تا فرآیند پیچیده پذیرش بهره‌ور ساده‌تر شود.

وی افزود: کار ما تولید نرم‌افزار برای خیریه‌هاست. از سه سال پیش همکاری با سازمان داوطلبان را برای تولید «سخا» آغاز کردیم که با پیگیری‌های مدیریت جدید به‌صورت کامل در تمام استان‌ها عملیاتی شد. ما در ابتدا یک نرم‌افزار آماده داشتیم. اما با بررسی‌های بیشتر به این نتیجه رسیدیم که برای هدفی که سازمان دنبال می‌کند، مناسب نیست. برای همین نرم‌افزار تخصصی‌ای تولید کردیم که کارکرد بیشتری داشته باشد.

برزین درباره وِیژگی‌های این سامانه گفت: در طراحی «سخا» سعی کردیم شش مرحله مددکار را داخل یک فرم بیاوریم. در واقع از پذیرش تا تحقق خدمت در یک فرم قرار دارد و به این شکل مددکار راحت‌تر کارش را انجام می‌دهد و وقت کمتری هم از بهره‌ور گرفته می‌شود. یعنی فرآیند پذیرش بهره‌ور سریع‌تر شده است. ازطرفی، در این سامانه امکان پایش و بودجه‌ریزی هم فراهم شده. ویژگی دیگر این سامانه این است که جلوی سودجویی برخی‌ها هم گرفته شده است. یعنی دیگر کسی نمی‌تواند بیشتر از حدنیاز خدمات دریافت کند. سیستم به بهره‌ور تا سقف مجاز خدمات می‌دهد تا همه بتوانند به یک‌میزان از خدمات بهره‌مند شوند.

طراح سامانه «سخا» افزود: این سیستم کمک بزرگی به روند الکترونیکی‌شدن سازمان و اصل شفافیت در خدمت می‌کند. کاری که قبلا ممکن بود سه‌روز طول بکشد، حالا در مدت بسیارکمتری انجام و اطلاعات به‌راحتی ثبت و پایش می‌شود. این یک سیستم آماری خوب برای هلال‌احمر است. حالا آمار دقیقی از بهره‌وران وجود دارد و بر همین اساس می‌توان برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای آینده در نظر داشت.

برزین در پایان اظهار کرد: حالا فرآیند مددکاری ساده‌تر شده و مددکاران و بهره‌وران رضایت بیشتری دارند. این پروژه بزرگ در همه استان‌ها عملیاتی شده است. در نظر داریم که این سامانه را به سازمان تامین اجتماعی، ثبت‌احوال و سامانه دولت وصل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • خانه
  • اخبار
  • همکاری شرکت آرشیت مهر رایانه با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به نتیجه رسید