وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

خیریه مادر ترزا و منع دریافت کمک های خارجی

هند موسسه خیریه مادر ترزا را از دریافت کمک از خارج کشور منع کرد

دولت هند تنها چند روز پس از آن که موسسه خیریه مادر ترزا با تحقیقات پلیسی به دلیل “آسیب رساندن به احساسات مذهبی هندوها” در بحبوحه افزایش نابردباری نسبت به مسیحیان در هند مواجه شد، از دریافت کمک های مالی از خارج جلوگیری کرد.

مبلغان خیریه که توسط مادر ترزا در سال ۱۹۵۰ راه اندازی شد و شبکه ای از پناهگاه ها را در سرتاسر هند به رهبری راهبه ها برای کمک به فقرا اداره می کند، مجوز ادامه دریافت وجوه از خارج از کشور را دریافت نکرد و این امر باعث قطع منابع حیاتی خیریه شد.

وزارت کشور، که این تصمیم را در روز کریسمس اتخاذ کرد، گفت که هنگام بررسی درخواست با “ورودی های نامطلوب” مواجه شده است.

رد این درخواست کمتر از دو هفته پس از آن صورت می‌گیرد که تندروهای هندو این موسسه خیریه را به تغییر اجباری هندوها به مسیحیت در خانه‌ای برای دختران در وادودارا در ایالت گجرات متهم کردند.
در گزارشی که به پلیس ارائه شده، ادعا شده است که این مؤسسه به طور عمدی و با تلخی در فعالیت هایی برای آسیب رساندن به احساسات مذهبی هندوها شرکت داشته است.

«دختران داخل خانه دختران با بستن صلیب به گردن و همچنین قرار دادن انجیل بر روی میز انباری که دختران از آن استفاده می‌کنند، به منظور وادار کردن آنها به خواندن کتاب مقدس، وسوسه می‌شوند تا مسیحیت را قبول کنند… این یک جنایت برای اجبار به مذهب دختران است.»

سخنگوی مبلغان خیریه تمام این اتهامات را بی اساس خواند. او گفت: «ما کسی را تغییر نداده‌ایم یا کسی را مجبور به گرایش به مذهب مسیحی نکرده‌ایم.

این اتهامات در بحبوحه موجی از نابردباری و خشونت ضد مسیحی مطرح می شود که در سراسر هند گسترش یافته است و گروه های ملی گرای راستگرای هندو مسیحیان را متهم می کنند که هندوها را بر خلاف میل خود یا از طریق رشوه مجبور به تغییر مذهب می کنند.

کشیش های مسیحی در ماه های اخیر مورد حمله قرار گرفته اند و خدمات کلیسا به شدت مختل شده است زیرا هیستری ضد مسیحی افزایش یافته است و در طول کریسمس موج بی سابقه ای از حملات علیه جامعه مسیحی از جمله تخریب مجسمه عیسی مسیح رخ داد.

امتناع دولت، که توسط حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتا (BJP) اداره می شود، از اعطای مجوز جدید به موسسه خیریه مادر ترزا، توسط بسیاری نشان دهنده خصومت فزاینده با سازمان های مسیحی فعال در هند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.