وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

بازاریابی دیجیتال مؤسسات خیریه

بازاریابی دیجیتال، دنیای مؤسسات خیریه و غیر انتفاعی را متحول شاخته است. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، مؤسسات خیریه می توانند فعالیت های بازاریابی خود را در جهتی سوق دهند که به افراد و حامیان بیشتر دست یابند، اهداکنندگان جوان بیشتری بیابند و با هزینه کمتر نسبت به کانال های تبلیغاتی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیو، به تبلیغ و ترویج خود بپردازند. به همین خاطر این مقاله سعی دارد روش های بازاریابی دیجیتال برای مؤسسات خیریه را شرح داده و در این میان نمونه های موفق کمپین های خلاق بازاریابی دیجیتال مؤسسات خیریه دنیا را معرفی کند. این نمونه ها می تواند الهام بخش مؤسسات خیریه باشد و راه کارهای خلاقانه و مبتکرانه بازاریابی دیجیتال را در اختیار آنها قرار دهد.

چرا بازاریابی مؤسسات خیریه اهمیت دارد؟

مسئله بودجه همیشه گریبان گیر مؤسسات خیریه بوده است. مؤسسات خیریه کوچک ممکن است بودجه کافی برای فعالیت های خود در اختیار ندشته باشند. اما با این حال تمام مؤسسات در هر اندازه ای  باید از طریق بازاریابی دیجیتال آگاهی مردم از حضور و فعالیت های خود را افزایش دهند. اما سرمایه گذاری تفاوت چشم گیری در هر کسب و کاری ایجاد می کند، حتی برای مؤسسات خیریه این مسئله می تواند پررنگ تر نیز باشد. در ادامه به دلایل اهمیت بازاریابی آنلاین خیریه ها اشاره می شود:

  • بازاریابی دیجیتال به تامین بودجه خیریه ها کمک می کند.

خیریه ها اغلب با بودجه محدود فعالیت می کنند. به همین دلیل هر ریالی در این راه صرف شود به خیریه ها کمک می کند پیام خود را بهتر به گوش ها برسانند و در نهایت به اهداف وجودی خود چه آن افزایش آگاهی مردم باشد چه افزایش بودجه یا استخدام باشد برسند. در این راه موثرترین راه دست یابی به مخاطبان زیاد، بازاریابی دیجیتال است که اگر به درستی صورت گیرد می تواند مؤسسات خیریه ها را با بودجه کم به طیف بزرگی از مخاطبان و علاقه مندان پیوند دهد. بازاریابی خیریه ها از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو (Seo)، تبلیغات، رسانه های گروهی و … انجام می گیرد.

همچنین فضای دیجیتال به گونه ای است که در آن حمایت از برند به واقع اتفاق می افتد. حامیان وفادار خود را در نظر بگیرید. آنها از هیچ راهی برای کمک به شما دریغ نمی کنند . در همین لحظه هم آنها در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی در حال معرفی شما هستند. با سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال، خیریه ها می توانند آنها را مجهز کنند و به حامیان پرو پا قرص خود تبدیل کنند.

 

  • باعث افزایش آگاهی در مورد مؤسسه می شود.

با وجود تعداد زیاد مؤسسات خیریه، برای حامیان دشوار است که کدام یک را برگزینند. هر کسی می تواند علاقه مند به کارهای خیریه باشد اما حمایت از تمام خیریه ها امکان پذیر نیست. به همین دلیل هر مؤسسه خیریه ای باید به مردم اجازه دهد آنها را بشناسند و راه های حمایت آنها را پیش رویشان قرار دهد. بازاریابی دیجیتال به همگان امکان می دهد هویت وجودی خود را بشناسانند. بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از راه هایی است که با آن خیریه ها می توانند با انتخاب کلمات کلیدی مناسب توسط کاربر، خود را به آنها معرفی کنند.

  • دسترسی به مخاطبان داخلی و خارجی را تقویت می کند.

در حالیکه بسیاری از کسب وکارها در حوزه جغرافیایی هدف خود فعالیت می کنند اما مؤسسات خیریه نیازمندند به طیف مخاطبان بیشتری دست یابند و محدود به موقعیت جغرافیایی خود نباشند. سئو به مؤسسات کمک می کند به صورت آنلاین حضور خود را نشان دهند و بازاریابی رسانه های اجتماعی به آنها کمک می کند همیشه در دسترس مردم بوده و با حامیان معنوی و مالی خود در سرتاسر کشور و جهان در ارتباط مداوم باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.