وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

معافیت مالیاتی موسسات خیریه در لایحه بودجه ۱۴۰۱

جهت مشاهده فایل کامل “احکام مالیاتی لایحه بودجه ۱۴۰۱” کلیک کنید

شرط معافیت مالیاتی موسسات خیریه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ چیست؟

با اسنتناد به موضوع بند(ط) ماده ۱۳۹ قانون مالیات مستقیم(آخرین تبصره در فایل پیوست مندرج) تمام موسسات نیکوکاری به منظور بهره‌مندی از معافیت های مالیاتی، ملزم به ثبت اطلاعات خدمات ارائه شده در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

به نظر می‌رسد دلیل این اقدام در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در راستای سیاست های مبارزه با پولشویی و هم‌چنین ایجاد وجه تمایز میان موسسات نیکوکاری واقعی و شفاف و موسساتی است که در پوشش موسسات خیریه اقدام به فعالیت های پولشویی و غیر اخلاقی می‌نمایند، است.

تاثیر نگاه مکانیزه در معافیت مالیاتی موسسات خیریه

آنچه در این قانون جدید قابل توجه است، ان است که موسساتی که فرآیند های خود را به شکل مکانیزه انجام داده اند بسیار بهتر و با سرعت بالاتری اقدام به ثبت اطلاعات در سامانه وزارت تعاون نمایند.

در نتیجه می‌توان گفت اگر موسسات خیریه نگاه مکانیزه نداشته باشند باید مالیات بپردازند و این یک واقعیت است. اگر موسسه نیکوکاری در این روزها که همه چیز سیستمی است و بر پایه تکنولوژی پیش می‌رود، سنتی عمل کنند و زیر بار سیستمی شدن نروند، باید بهای این تصمیم اشتباه خود را بپردازند و مالیات عوائد موسسه را پرداخت نمایند.

چگونه نگاه سیستمی را در موسسه خود ایجاد کنیم؟

بهترین توصیه ای که در این زمینه می‌توان ارائه داد این است که حتما از یک نرم افزار مدیریت خیریه کارآمد و مناسب بهره ببرید. اگر شما از یک نرم افزار کارامد برای موسسه خود استفاده نمایید، هنگامی که قصد ثبت اطلاعات در سامانه وزارت تعاون را دارید، به دلیل اینکه قبلا این اطلاعات را به صورت سیستمی در نرم افزار وارد نموده این، در عرض چند دقیقه می‌توانید اطلاعات مورد نظر را وارد نمایید.

اما اگر به صورت سنتی اقدام به ثبت و بایگانی اطلاعات موسسه خود کرده باشید باید مدت زمان زیادی را صرف گردآوری اطلاعات و ثبت آن ها نمایید.

از چه نرم افزاری استفاده نماییم؟

شما به کمک نرم افزار خیریه آرشیت میتوانید به راحتی اطلاعات پرداخت های نیکوکاران و واریز هایی که به حساب مددجویان کرده اید را ثبت نمایید و یا حتی با دریافت فایل واریز خودکار بانکی، اقدام به واریز مبالغ مددجویان به حساب آن ها نمایید.

نکته حائز اهمیت اینجاست که شما می‌توانید به راحتی از نرم افزار آرشیت فایل مربوط به خدمات و پرداخت های مددجویان خود را دریافت نموده و در سامانه وزارت تعاون بارگذاری نمایید و به این طریق در زمانی بسیار اندک، تمام اقدامات لازم برای معافیت مالیاتی موسسه خود را انجام دهید.

جمع بندی

اگر موسسه شما شفاف است و هدفی به جز خدمت به مردم را دنبال نمی‌کند، همین امروز برای سیستمی شدن موسسه خود اقدام نمایید. زمان را از دست ندهید و هر چه زودتر با استفاده از پورتال آرشیت، فرصت معافیت مالی را به موسسه خود تقدیم نمایید.

جهت مشاهده فایل کامل “احکام مالیاتی لایحه بودجه ۱۴۰۱” کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.