وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای موسسات خیریه (آموزش تصویری)

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

تمام سازمان ها و موسسات انتفاعی و غیرانتفاعی مانند شرکت ها یا موسسات نیکوکاری، جهت انجام فعالیت های مالی ذر بستر اینترنت، نیاز به دریافت نماد اعتماد الکترونیک دارند. این فعالیت ها میتواند شامل فروش کالا یا خدمات، دریافت کمک و یا جمع سپاری مالی باشد. آنچه اهمیت دارد احراز هویت و حسن نیت سازمان ها در فضای اینترنت است.

مزیت نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیک به کاربران این اطمینان خاطر را می‌دهد که می‌توانند به صورت کامل از نظر مالی به سایتی که پیش روی آن‌ها قرار گرفته اطمینان کنند. چون این سایت و سازمانی که مدیریت آن را برعهده دارد، قبلا توسط مراجع ذی‌صلاح بررسی شده است و صحت عملکرد آن ها ارزیابی گردیده است.

مزیت اینماد برای موسسات خیریه

زمانی که یک موسسه نیکوکاری در وب‌سایت خود از نماد اعتماد الکترونیک استفاده میکند، به گویی به نیکوکاران خود این پیام را می‌رساند که توسط مراجع قانونی مورد بررسی قرار گرفته است و نیکوکار می‌تواند کامل به آن ها اعتماد نماید. از طرفی یک موسسه نیکوکاری برای فعالیت در بستر اینترنت و همچنین تعریف کمپین و دریافت کمک ها از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی ناچار به دریافت نماد اعتماد الکترونیک است.

پس این آموزش رو به هیچ عنوان از دست ندید

 

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی(enamad) برای خیریه

دریافت اینماد برای تمامی سایت های اینترنتی که نیاز به درگاه پرداخت اینترنتی دارند، اجباری است و شما پیش از دریافت درگاه پرداخت از بانک، می بایست اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی کنید. موسسات خیریه نیز به دلیل نیاز داشتن به درگاه پرداخت اینترنتی برای دریافت کمک های نیکوکاران، بعد از طراحی وبسایت برای موسسه باید نسبت به ثبتنام و دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) اقدام نمایند. دریافت ای نماد مراحل مختلفی دارد که در ادامه به بررسی جداگانه هر مرحله می پردازیم.

۱.مراجعه به سایت enamad.ir و ساخت حساب کاربری

سایت enamad.ir
مراجعه به سایت enamad.ir جهت ثبتنام

در این مرحله تنها کافیست وارد سایت اینماد به نشانی www.enamad.ir شوید و از منوی کسب و کار ها > ثبت نام و ورود به پنل کاربری اقدام به ثبت نام کنید.

 

۲.تکمیل فرم اطلاعات و بارگذاری مدارک

فرم اطلاعات برای دریافت اینماد
تکمیل فرم اطلاعات برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

پس از ورود به پنل کاربری خود در سایت اینماد، از منوی تکمیل اطلاعات > تکمیل فرم اطلاعات، اطلاعات اولیه مربوط به کسب و کار خود را تکمیل نمایید. اطلاعاتی همچون نام ثبتی، شناسه ملی، اطلاعات هویتی مدیرعامل، آدرس شرکت، اطلاعات تماس و…

سپس باید به منوی تکمیل اطلاعات > بارگذاری مدارک مراجعه نمایید و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.

لیست مدارک مورد نیاز:

  • تصویر اساسنامه(شامل اطلاعات ثبتی، آدرس و صاحبین امضا)اجباری
  • تصویر آگهی ثبت موسسه در روزنامه رسمی اجباری
  • تصویر از تغییرات نام(در صورت وجود)
  • تصویر از تغییرات آدرس(در صورت وجود)
  • تصویر از تغییرات مدیرعامل و اعضای هیات مدیره(در صورت وجود)

 

۳.تایید شماره همراه و ثابت

صحت سنجی تلفن ثابت
صحت سنجی تلفن ثابت برای احراز هویت

شماره همراهی که با آن در سامانه ثبت نام کردید، در هنگام ورود به پنل اعتبارسنجی می‌شود و نیازی به اعتبارسنجی مجدد نخواهد داشت.

اما برای تایید شماره ثابت باید به منوی تکمیل اطلاعات > احراز اطلاعات مراجعه نمایید و کد ۶ رقمی مندرج در این صفحه را یادداشت کنید. سپس با شماره ۰۲۱۵۴۶۰۴۰۰۰ داخلی۱ تماس گرفته و کدی که یادداشت کردید را وارد نمایید تا احراز شماره ثابت با موفقیت انجام شود.

 

۴.افزودن دامنه و تکمیل اطلاعات کسب و کار

ثبت نام دامنه سایت
افزودن نام دامنه سایت در سایت enamad

پس از احراز اطلاعات و تکمیل مدارک به منوی کسب و کار > افزودن دامنه مراجعه نمایید و اطلاعات مورد نظر مانند آدرس سایت، شبکه های اجتماعی و موقعیت مکانی موسسه را تکمیل کنید و روس دکمه ذخیره اطلاعات کلیک کنید

 

***نکته بسیار مهم: جهت بررسی صحت روند پرداخت توسط کارشناسان اینماد، شما باید یک حساب کاربری، دقیقا منطبق بر اطلاعات اعلام شده در کادر های سبز رنگ تصویر بسازید. در غیر اینصورت، اینماد شما تایید نخواهد شد.

 

۵.اعتبار سنجی آدرس

اعتبارسنجی آدرس
اعتبارسنجی آدرس موسسه خیریه برای اینماد

پس از آنکه روز ذخیره اطلاعات کلیک کردید، جهت ارسال پاکت حاوی کد اعتبارسنجی آدرس، روی دکمه اعتبارسنجی آدرس کلیک کنید.

پس از این کار به صفحه ای منتقل می‌شوید که پس از پرداخت هزینه ارسال مرسوله پستی، پاکت حاوی کد اعتبارسنجی برای شما ارسال خواهد شد.(هزینه ارسال تقریبا ۲۵هزار تومان است)

 

۶.تایید فنی دامنه برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

به منظور صحت سنجی حق بهره برداری شما از دامنه ای که اعلام نمودید، اینماد از شما درخواست تایید فنی خواهد نمود. این کار به ۴ روش ایمیل، بارگذاری فایل، تگ meta و تغییر عنوان اصلی صورت میپذیرد.

به این منظور باید به منوی کسب و کار > مدیریت کسب و کار کلیک کرده و روی دکمه تایید فنی کلیک نمایید.(پیشنهاد میشود از روش بارگذاری فایل در ریشه سایت اسفاده شود)

 

۷.پرداخت نرخ مصوب

نرخ مصوب دریافت اینماد در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۷۵هزار تومان می‌باشد که میتواند آن را از طریق مراجعه به منوی کسب و کار> مدیریت کسب و کار پرداخت نمایید.

پرداخت هزینه نماد الکترونیکی
پرداخت هزینه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

پس از پرداخت منوی مدیریت کسب و کار به این شکل خواهد شد.

***نکته بسیار مهم: حتما از مرورگر فایرفاکس برای انجام فرآیند پرداخت استفاده نمایید

 

۸.قراردادن کد اینماد در وب‌سایت

دریافت کد اینماد
دریافت کد اینماد برای قرار دادن در سایت

پس از تکمیل تمام فرآند ها میتوانید با مراجعه به منوی کسب و کار > مدیریت کسب و کار و کلیک بر روی دکمه دریافت کد نماد، کد نماد اعتماد الکترونیک خود را دریافت نمایید و در وب‌سایت خود قرار دهید.

دو نکته بسیار مهم:

  1. به هیچ عنوان تصویر لوگوی اینماد را روی سایت خود بارگذاری نکنید. زیرا اینکار به اعلام خود سایت اینماد مصداق بارز جعل بوده و پیگرد قانونی دارد.
  2. ممکن است به هر دلیلی اینماد شما به حالت تعلیق درآید که در آن صورت باید با ارسال تیکت پشتیبانی علت را جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.