وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

۳۰ هزار بسته تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «رضا معممّی مقدم» امروز(۲۳ شهریور) در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت : از محل اجرای امینانه نیات واقفان ۳۰ هزار بسته مهر تحصیلی شامل کیف و نوشت افزار برای حمایت از جامعه هدف دانش آموزان مستعد و بازمانده از تحصیل و کم برخوردار و دانش آموزانی که در دارالایتام یا پرورشگاه ها هستند همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید توزیع می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف افزود: طی مذاکرات انجام شده با نهادهای تولیدی هزینه تهیه هر بسته ارزان تر از قیمت بازار حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان تهیه و در اختیار اوقاف استان ها قرار می‌گیرد و با شناسایی نیازمندی‌ها بین دانش آموزان توزیع می شود؛ تا هم باری از دوش جامعه در کاهش مشکلات اجتماعی خانواده ها بر داشته شود و هم در اجرا و عمل به نیت واقفان قدمی از سوی اوقاف برداشته شود.

وی در ادامه از اجرای طرح شمیم حسینی برای اولین بار در ماه محرم در سطح کشور توسط اوقاف خبر داد و گفت : از محل سه سرفصل روضه خوانی، تعزیه خوانی و اطعام عزاداران از محل نیات واقفان در ۴۰۰ شهرستان و ۴۰۰ بقعه هزینه هایی برای عزاداران متقبل خواهیم شد.

معممی مقدم ادامه داد: ۳۰ درصد از هیئتها و مساجدی که دستگاه های متولی معرفی کنند مبالغی از ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای هیأت‌ها و یک میلیون تومان هم برای مساجد کمک هزینه تقدیم خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را قرار دادن هزینه های حاصل از موقوفات سازماندهی شده در اختیار بهره مندان واقعی اعلام کرد و افزود: تلاش داریم سهم اقتصادی وقف را در سبک کردن بار حاکمیت درتامین هزینه های عزاداری ها را بر دوش بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.