وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

کمک رسانی به سیل زدگان کندرعبدالرضا/موسسات خیریه همکاری کنند

رئیس اداره بهزیستی لامرد از کمک رسانی و ارائه خدمات به روستای سیل زده کندرعبدالرضا در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، معصومه کاظم‌زاده با بیان اینکه یکی از وظایف بهزیستی ایفای نقش حمایتی و پیشگیری و توانمندسازی است، گفت: بارندگی روز چهارشنبه هفته گذشته سبب بروز سیل و خسارت به برخی مناطق در شهرستان لامرد شد و در همین راستا به روستای کندرعبدالرضا در بخش مرکزی، آسیب های جدی وارد شد و باتوجه نقش بهزیستی، در قالب یک تیم شامل اورژانس اجتماعی، واحدهای توانبخشی، اجتماعی و تعدادی از کارشناسان، مددکاران و موسسات خیریه از این منطقه سیل زده بازدید داشتیم و حداقل کمک های بهزیستی به مددجویان اعطا شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۴ خانواده در روستای کندرعبدالرضا تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: از منازل مسکونی خانواده‌های تحت پوشش بازدید شد که متاسفانه خسارت‌های زیادی به منازل مددجویان وارد شده است و طی هماهنگی با بنیاد مسکن، اقدامات لازم در زمینه استفاده از تسهیلات ساخت و تعمیر مسکن و اعطای کمک های بلاعوض در دستور کار قرار گرفت.

کاظم زاده در ادامه از توزیع بسته های بهداشتی در میان مددجویان روستای کندرعبدالرضا خبر داد و گفت: از مددجوی ضایع نخاعی بازدید شد و براساس نیاز و کمک‌هایی که بهزیستی در اختیار داشت، بسته‌هایی شامل اقلام و وسایل بهداشتی در میان مددجویان تحت پوشش توزیع شد.

وی افزود: در جریان این بازدید، بررسی وضعیت سکونت مددجویان توسط مددکاران از لحاظ قرار گرفتن در مسیر سیلاب و توصیه‌های لازم به مددجویان انجام گرفت و اقدامات لازم در خصوص برقراری کمک هزینه معیشت جهت آسیب دیدگان انجام شد و واحدهای زیرمجموعه بهزیستی، کار ثبت مددجویان نیازمند جهت دریافت دفترچه بیمه بهزیستی را آغاز کردند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه مهدکودک این روستا دچار آبگرفتگی و آسیب هایی شده است، گفت: قرار شد تا با کمک های لازم هرچه سریع‌تر مهدکودک روستا راه اندازی شود و در صورت نیاز اقدام لازم در زمینه راه اندازی مهدکودک سیار انجام می شود.

کاظم زاده در ادامه اطلاع رسانی به خیرین و تشکل‌های مردمی تحت نظارت سازمان جهت جذب مشارکت‌های مردمی و استقرار تیم اورژانس اجتماعی را از جمله اقدامات بهزیستی لامرد در بازدید از این منطقه آسیب دیده اعلام کرد.

وی در ادامه از مردم و فعالان اجتماعی خواست تا در تخلیه آب منازل و جابه جایی وسایل مردم و تهیه وسایل گرمایشی باتوجه به فصل سرما به کمک مردم بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.