وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

پایان برنامه اهدای خیریه آمازون (AmazonSmile)

آمازون برنامه اهدای خیریه AmazonSmile خود را پس از سایر تلاش‌های کاهش هزینه پایان می‌دهد. این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد آمازون برنامه کمک های خیریه خود را تا ۲۰ فوریه پایان می دهد. حرکت به سمت شاتر AmazonSmile پس از یک سری اقدامات کاهش هزینه دیگر انجام می شود.

شرکت آمازون از طریق این برنامه که از سال ۲۰۱۳ در حال اجراست، ۰.۵ درصد از خریدهای واجد شرایط را به یک موسسه خیریه به انتخاب خریدار اهدا می کند. آمازون در این برنامه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار به خیریه‌های ایالات متحده و بیش از ۴۴۹ میلیون دلار در سطح جهان اهدا کرده است.
آمازون در نامه ای به مشتریان گفت: با وجود تعداد زیادی سازمان واجد شرایط – بیش از یک میلیون در سراسر جهان – توانایی ما برای تأثیرگذاری اغلب بسیار ضعیف بود. سخنگوی آمازون در ایمیلی به NPR گفت: در سال ۲۰۲۲، میانگین کمک مالی AmazonSmile برای هر موسسه خیریه ۲۳۰ دلار در ایالات متحده بود. با این حال، برخی از سازمان‌ها – به ویژه سازمان‌های کوچک – می‌گویند که این کمک‌ها به‌طور باورنکردنی برای آنها مفید بوده است. و بسیاری از خریدارانی که از AmazonSmile استفاده می‌کنند، ناراحتی خود را در رسانه‌های اجتماعی ابراز کرده‌اند و تأثیری که این برنامه بر خیریه‌های مورد حمایت آنها داشته است را به اشتراک گذاشته‌اند.

پایان AmazonSmile

پناهگاه اسب Squirrelwood، پناهگاه حیوانات در دره هادسون نیویورک که بیش از ۴۰ اسب و سایر حیوانات مزرعه را در خود جای داده است، در توییتی نوشت که نزدیک به ۹۴۰۰ دلاری که از آمازون اسمایل دریافت کرده است “تفاوت زیادی برای ما ایجاد کرد.”
بث هیمن، مدیر اجرایی پناهگاه، می‌گوید که سازمان به طور قابل اعتمادی چند هزار دلار در هر سه ماه دریافت می‌کرد. هیمن می گوید در حالی که این مقدار نسبتاً کمی از بودجه کلی است، “که می تواند یک حیوان را برای یک سال تغذیه کند.” او می افزاید: «این یک زندگی است که در تعادل است»، که پناهگاه ممکن است نتواند از ادامه راه حمایت کند.

Hyman می‌گوید که آمازون عملاً هیچ اطلاعی نداده است که AmazonSmile به پایان می‌رسد. آمازون موفقیت این برنامه را دشوار کرده است. زیرا آنها آن را در پشت URL دیگری پنهان کرده‌اند و هرگز آن را در برنامه‌های تلفن همراه خود ادغام نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.