وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

شرکای خیریه توییتر تغییرات “خطرناک” ماسک را محکوم می کنند

یکی از مهم‌ترین شرکای خیریه توییتر می‌گوید که به دلیل تغییرات اخیر در سیاست، در حال بررسی پایان دادن به رابطه خود با این پلتفرم است. اتحادیه ضد افترا (ADL) می گوید اقدام غیرمنتظره ایلان ماسک برای بازگرداندن حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، “خطرناک و ناسازگار” است. همچنین می‌گوید که اجازه بازگشت کاین وست به توییتر «نگرانی‌ها» را افزایش داده است.  این در حالی است که یکی از شرکای اصلی تبلیغات توییتر نسبت به آینده خود با توییتر ابراز تردید کرده است.

توییتر به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما در وب‌سایت تبلیغاتی خود، این شرکت می‌گوید که «روابط طولانی‌مدت مفیدی با گروه‌ها و سازمان‌های مهم حقوق مدنی، از جمله NAACP، ADColor، و لیگ ضد افترا» دارد. به گفته ADL، آقای ماسک در ۱ نوامبر با گروه حقوق مدنی ملاقات کرد تا به آنها اطمینان دهد که تا زمانی که او یک فرآیند شفاف را که دیدگاه های جامعه مدنی را در نظر گرفته است، نصب نکرده باشد، هیچ فردی که قبلاً ممنوع شده بود، بازگردانده نخواهد شد. جاناتان گرینبلات، مدیرعامل ADL گفت: «تصمیمات آقای ماسک در ماه گذشته نگرانی‌های جدی را برانگیخته است».

بازگشت ترامپ و احساس خطر شرکای خیریه توییتر

روز شنبه آقای ماسک که ماه گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، نظرسنجی را در توییتر خود از کاربران پرسید که آیا باید به دونالد ترامپ اجازه بازگشت به توییتر داده شود یا خیر. حساب کاربری آقای ترامپ در سال ۲۰۲۱ به دلیل خطر تحریک به خشونت تعلیق شد. این نظرسنجی که بیش از ۱۵ میلیون رای را به ثبت رساند، با ۵۲ درصد به ۴۸ درصد از این حرکت حمایت کرد. آقای ماسک در توییتی نوشت: «مردم صحبت کردند» و حساب کاربری را که هنوز هیچ پستی منتشر نکرده است، بازگرداند.

آقای گرینبلات گفت: “این تصمیم خطرناک و با آنچه ماسک قبلاً به گروه ما نشان داده بود، ناسازگار است. این ما را وادار می کند تا تعجب کنیم که آیا او در مورد محافظت از پلت فرم در برابر نفرت، آزار و اذیت و اطلاعات نادرست جدی است.” ماسک ممنوعیت توئیتر دونالد ترامپ را لغو کرد.

ممنوعیت توئیتر برای ماندن جونز، نظریه پرداز توطئه

رپر یه (کانیه وست سابق) در اکتبر ۲۰۲۲ به دلیل یک پست یهودی ستیز، فعالیتش ممنوع شد. اما از روز یکشنبه دوباره شروع به توئیت برای ۳۲ میلیون دنبال کننده خود کرد. NAACP، یکی دیگر از سازمان‌های حقوق مدنی که از آن به عنوان شریک اصلی توییتر یاد می‌شود، از تبلیغ‌کنندگان می‌خواهد تا سایت را تحریم کنند. روز یکشنبه دریک جانسون، رئیس NAACP، توییت کرد: “هر تبلیغ کننده‌ای که هنوز از توییتر حمایت مالی می‌کند باید بلافاصله همه تبلیغات را متوقف کند”. تخمین زده می شود که توییتر ۹۰ درصد از درآمد خود را از طریق تبلیغات به دست می آورد.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن است که برخی از شرکت‌ها و برندها در واکنش به عدم اطمینان از زمان تصاحب ماسک، کمپین‌های تبلیغاتی خود را آغاز کرده‌اند. در صفحه وب توییتر “مشارکت هایی که موجب تغییر در صنعت می شوند” سه سازمان تبلیغاتی به عنوان شرکای اصلی فهرست شده اند. یکی از آنها، مؤسسه ایمنی برند (BSI)، به بی‌بی‌سی گفت که شهرت توییتر به‌عنوان یک شریک قابل ستایش و قابل اعتماد در مبارزه برای ایمنی برند در چند سال گذشته، در معرض تهدید قرار گرفته است. سخنگوی BSI گفت: «ما از تغییر رویکردی که ماسک انتخاب کرده ناامید شده‌ایم. به آموزش تبلیغ‌کنندگان و کار با پلتفرم‌ها درباره انتخاب‌هایی که برای حمایت از تجربیات آنلاین سالم برای برندها و افراد دارند، ادامه خواهیم داد.»

نارضایتی شرکای تبلیغاتی از روند پیش رو

دو شریک تبلیغاتی دیگر توییتر ۴As و انجمن تبلیغات ملی (ANA) هستند. ANA می گوید که در مورد مسائل تجاری فردی اظهار نظر نمی کند. ۴As می گوید که تحولات را زیر نظر دارد و به اعضای خود توصیه می کند. ADL در بیانیه خود به بی‌بی‌سی همچنین می‌گوید که کاهش ناگهانی سطح کارکنان در توییتر منجر به کاهش استانداردهای اعتدال در توییتر شده است. این موسسه خیریه می گوید “نفرت و اطلاعات نادرست افزایش یافته است”. این سازمان غیرانتفاعی می‌گوید که تحقیقاتش نشان می‌دهد که توییتر از ۶۰ درصد توئیت‌های یهودی‌ستیزانه به اقدامی فقط در مورد ۳۰ درصد رسیده است.

با این حال، یوئل راث، رئیس سابق Trust and Safety در توییتر، در رابطه با این موضوع با نیویورک تایمز مصاحبه کرد. او گفت که اعتدال در این پلتفرم تا حد زیادی از زمان تصاحب این پلتفرم ثابت مانده یا افزایش یافته است. او درباره چند روز آخر حضورش در این شرکت گفت: «آقای ماسک به تیم من قدرت داد تا برای حذف سخنان تنفرآمیز در سرتاسر پلتفرم تهاجمی‌تر حرکت کنند – سانسور محتوای بیشتر، نه کمتر».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • خانه
  • اخبار
  • شرکای خیریه توییتر تغییرات “خطرناک” ماسک را محکوم می کنند