وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

بازدید پاپ از پناهندگان اوکراینی

پاپ از پناهندگان بازدید می کند و از مجارستان می خواهد که به همه کمک کند. پاپ فرانسیس از مجارها برای استقبال از پناهجویان اوکراینی تشکر کرد و از آنها خواست به هر کسی که نیاز دارد کمک کنند.

بوداپست، مجارستان (AP) – پاپ فرانسیس روز شنبه از مجارها برای استقبال از پناهندگان اوکراینی تشکر کرد. او از آنها خواست تا به هر کسی که نیاز دارد کمک کنند. زیرا او برای فرهنگ خیریه در کشوری که نخست وزیر آن سیاست های قاطع ضد مهاجرتی را با ترس توجیه کرده است، التماس کرد. که مهاجرت فرهنگ مسیحی اروپا را تهدید می کند.

فرانسیس در دومین روز از سفر به مجارستان با پناهندگان و مردم فقیر در کلیسای سنت الیزابت – که به نام یک شاهزاده خانم مجارستانی نامگذاری شده بود، ملاقات کرد. آسیسی فرانسیس روز شنبه خود را با کودکانی که دارای معلولیت بینایی و جسمی هستند شروع کرد. بعد از ظهر، او اولین رویداد عمومی بزرگ خود را در مجارستان برگزار می کند، یک تجمع جوانان در استادیوم ورزشی شهر.

او قصد دارد دیدار خود را با یک مراسم عشای ربانی در روز یکشنبه و سخنرانی در دانشگاه کاتولیک Pazmany Péter در بوداپست به پایان برساند.

درخواست از اروپا برای برقراری صلح پیش از بازدید پاپ از پناهندگان

فرانسیس روز جمعه پس از ورود به مجارستان، از اروپا خواست تا دوباره ارزش‌های بنیادین وحدت صلح‌آمیز خود را بیابد. زیرا او «جنگ‌جویانه نوجوانان» جنگ روسیه در همسایه اوکراین را محکوم کرد. بلافاصله پس از آن، فرانسیس با متروپولیتن هیلاریون، نماینده کلیسای ارتدکس روسیه در مجارستان ملاقات کرد. واتیکان گفت این دیدار ۲۰ دقیقه ای در سفارت مقر مقدس در بوداپست “صمیمانه” بود.

حمایت کلیسای روسیه از جنگ کرملین مانع از ملاقات پاپی با پاتریارک کریل، رئیس کلیسای ارتدکس روسیه و متحد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شده است. فرانسیس و کریل در سال ۲۰۱۶ در کوبا با یکدیگر برخورد کردند که اولین دیدار بین یک پاپ و یک رهبر ارتدوکس شرقی در طی قرن ها بود.

فرانسیس در سخنرانی در کلیسای سنت الیزابت در بوداپست با آجرهای سفید به یاد آورد که انجیل به مسیحیان دستور می دهد که به همه، به ویژه کسانی که فقر و درد را تجربه می کنند و «حتی کسانی که ایمان ندارند» محبت و شفقت نشان دهند.

عشقی که عیسی به ما می دهد و به ما دستور می دهد تا عمل کنیم، می تواند به ریشه کن کردن شرارت های بی تفاوتی و خودخواهی از جامعه، از شهرها و مکان هایی که در آن زندگی می کنیم کمک کند. بی تفاوتی یک طاعون است و امید را برای یک چیز جدید و بیشتر زنده کند. دنیای عادلانه و برادرانه، جایی که همه می توانند در خانه خود احساس کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.