وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

اهدا سهام تسلا به خیریه توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک در ماه نوامبر بیش از ۵.۷ میلیارد دلار از سهام تسلا را به امور خیریه اهدا کرد

سان فرانسیسکو، ۱۴ فوریه (رویترز) – ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، در مجموع ۵,۰۴۴,۰۰۰ سهم از با ارزش ترین خودروساز جهان را از ۱۹ نوامبر تا ۲۹ نوامبر سال گذشته به یک موسسه خیریه اهدا کرد. SEC) روز دوشنبه نشان داده شد.

ارزش این کمک ۵.۷۴ میلیارد دلار بود که بر اساس قیمت پایانی سهام تسلا در پنج روزی که او سهام را اهدا کرد. این پرونده نام موسسه خیریه را فاش نکرد.

این کمک مالی در حالی انجام شد که میلیاردر پس از نظرسنجی از کاربران توییتر در مورد تخلیه ۱۰ درصد از سهام خود در این خودروساز برقی در اوایل نوامبر، ۱۶.۴ میلیارد دلار سهام فروخت.
او در توییتر گفت که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهد کرد، زیرا اعمال اختیارات سهام او در سال جاری منقضی می شود.

او همچنین با سیاستمداران برنی سندرز و الیزابت وارن که از افراد ثروتمند می خواستند مالیات بیشتری بپردمعامله کرد.

تحلیلگران گفته اند که ماسک به طور بالقوه سهام تسلا را هدیه می دهد، از آنجایی که سهام اهدایی به امور خیریه مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی شود، همانطور که در صورت فروش مشمول مالیات می شود.

باب لرد، دانشیار مؤسسه مطالعات سیاستی که سیاست مالیاتی را مطالعه می کند، می گوید: «مزایای مالیاتی او بسیار زیاد خواهد بود.

او بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از ۵.۷ میلیارد دلار مالیات را پس انداز خواهد کرد، بسته به این که آیا بتواند از درآمد کالیفرنیایی خود کسر کسر شود و از مالیات بر عایدی که در صورت فروش سهام باید بپردازد اجتناب کند.

لرد اضافه کرد که ماسک ممکن است این سهام را به واسطه هایی مانند “صندوق های کمک کننده” و نه مستقیماً به گروه های خیریه کمک کرده باشد.

داده های Chronicle of Philanthropy نشان می دهد که این کمک مالی ماسک را به عنوان دومین اهدا کننده بزرگ آمریکا پس از بیل گیتس و ملیندا فرنچ گیتس در سال گذشته رتبه بندی می کند.

ژست‌های بشردوستانه عمومی ماسک تاکنون از میلیاردرهای دیگر عقب افتاده است. به گفته مجله تجاری فوربس، ماسک و جف بزوس، بنیانگذار Amazon.com Inc کمتر از ۱٪ از دارایی خالص خود را اهدا کرده اند، در حالی که وارن بافت و جورج سوروس تا اوایل سپتامبر بیش از ۲۰٪ را اهدا کرده اند.

ماسک رئیس بنیاد ماسک است و طبق وب‌سایت این بنیاد، کمک‌های بلاعوض را برای «توسعه هوش مصنوعی ایمن به نفع بشریت» ارائه می‌کند.

سال گذشته، ماسک و بنیاد جایزه ۱۰۰ میلیون دلاری را به افرادی که می توانند فناوری حذف کربن از جو را ارائه دهند، ارائه کردند.

سال گذشته، او گفت که ۲۰ میلیون دلار به مدارس در شهرستان کامرون، تگزاس، محل استقرار سایت پرتاب موشک اسپیس ایکس، و ۱۰ میلیون دلار به شهر براونزویل کمک می کند.

ماسک همچنین با اهداف بشردوستانه جاه طلبانه تر معاشقه کرده است.

او سال گذشته در توییتر گفت: “اگر (برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد) بتواند توضیح دهد که چگونه ۶ میلیارد دلار گرسنگی جهان را حل می کند، من سهام تسلا را همین الان می فروشم و این کار را انجام می دهم.”

او به درخواست دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا برای کمک مالی پاسخ داد.

در ژانویه سال گذشته، او از کاربران توییتر در مورد «راه‌هایی برای اهدای پول که واقعاً تفاوت ایجاد می‌کند (بسیار سخت‌تر از آنچه به نظر می‌رسد) سؤال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.