نماد سایت وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰ هزار خانواده مددجوی آسیب دیده از کرونا در یزد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰ هزار خانواده جدید از اقشار ضعیف جامعه شناسایی و تحت پوششش خدمات مختلف این نهاد در سطح استان قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، محمد شجاعان روز شنبه در نشست با امام جمعه مهریز افزود: کمک به افراد تحت پوشش و نیازمندان واقغی جامعه با انجام طرح‌های مختلف و همکاری مردم و خیران همچنان در استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: به مناسبت عید سعید قربان پنج هزار راس گوسفند توسط این نهاد در جریان اجرای طرح ذبح ابراهیمی تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود که همکاری مردم و خیران نیاز است.

وی ادامه داد: مردم مومن و خیرمند برای همراهی در این امر مهم در شرایط خاص کنونی به دفاتر کمیته امداد در سطح استان مراجعه کنند.

این مسوول اظهار کرد: علاوه خیران، نهادهای مردمی و افراد و مسوولان در بخش‌های مختلف می‌توانند برای اجرای هرچه بهتر طرح همکاری داشته باشند.

شجاعان گفت: به خاطر شیوع کرونا افراد زیادی در یزد و شهرستان‌ها دچار آسیب شدند که برای کمک به آنها به همکاری تمامی مردم و خیران نیاز است .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد اظهار کرد: به رغم افزایش جمعیت زیر پوشش در این مدت، حمایت و همراهی مردم نیز اضافه شده و برای ادامه باید شاهد گسترش آن باشیم.

به گفته شجاعان ، کمیته امداد علاوه بر کمک‌های موردی، اجرای طرح همدلی، ذبح ابراهیمی و همچنین نسبت به پرداخت تسهیلات به نیازمندان اقدام می‌کند.

از موازی‌کاری پرهیز شود

همچنین امام جمعه مهریز گفت: موازی کاری در ارائه خدمات به نیازمندان جامعه یکی از مشکلاتی است که باید با برنامه‌ریزی از آن جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: باید نهادهای مردمی و حمایتی در توزیع خدمات و کمک‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه از موازی کاری پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: اگر برنامه‌ریزی برای تمرکز موسسات خیریه و گروه‌های مردمی در جمع‌آوری و توزیع کمک‌ها صورت گیرد بهتر می‌توان به نیازمندان رسیدگی کرد.

امام جمعه مهریز اظهار کرد: به خاطر کرونا برخی صنوف خرد نسبت به سایر مشاغل و همچنین برخی آرایشگاه‌ها و تالارها دچار آسیب شدند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

محی‌الدینی گفت: نگاه ویژه به اقشار ضعیف واقعی جامعه جزو مسائلی است که باید ابتدا دقیق بررسی و شناسایی و سپس توزیع کمک‌ها صورت گیرد.

۹ مرکز نیکوکاری محلی فعال است 

همچنین مدیر کمیته امداد امام خمینی مهریز گفت: اجرای طرح همدلی برای جمع‌آوری کمک‌های مردم و توزیع بین نیازمندان محور هدف این نهاد است.

احمد ایزدی افزود: تاکنون در چند مرحله با همکاری خیران و همراهی مسوولان و پیگیری مراکز نیکوکاری محلی به خوبی برگزار شد.

وی اظهار کرد: تهیه و توزیع غذای گرم با همکاری ۹ مرکز نیکوکاری به منظور کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا در قالب طرح اطعام مهدوی جزو برنامه‌های موفقی است که ادامه دارد.

این مسوول خاطر نشان کرد: مردم خیر و تشکل‌ها می‌توانند این نهاد را در ادامه خدمت به نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا یاری دهند.

ایزدی گفت: همکاری مسوولان به خصوص ائمه جمعه در تبلیغ طرح‌های کمیته امداد نقش مهمی در جذب همیاری خیران دارد

هم‌اکنون یک هزار و ۵۰۰ خانوار شامل سه هزار و ۴۰۰ مددجو از خدمات کمیته امداد مهریز استفاده می‌کنند.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری  در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری یزد از حمایت کمتیه امداد استان برخوردار هستند.