نماد سایت وبلاگ آرشیت – نرم افزار خیریه ها

برگزاری نماز عید فطر با رعایت پروتکل های بهداشتی در کردستان

حسین خوش اقبال شامگاه دوشنبه در جلسه مشترک هماهنگی برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر و راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری بسیج و سپاه بیت المقدس کردستان بر نحوه برگزاری مراسم نماز عید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد نظارت می‌کنند.

وی افزود: استفاده از فضای باز مساجد برای برگزاری نماز عید فطر، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش و اقامه نماز در حداقل زمان ممکن از اقدامات پیش بینی شده، برای برگزاری این مراسم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: در این رابطه مقرر شده تا نمازگزاران در هنگام اقامه نماز از چادر، مهر و وسایل شخصی مورد نیاز استفاده کرده و از پخش هر گونه نذری خودداری شود.

خوش اقبال یادآور شد: برای رعایت دقیق این نکات اداره کل اوقاف و امور خیریه و مرکز بزرگ اسلامی دستور لازم را به ائمه جماعات و اعضای هیئات امنای مساجد استان ابلاغ کرده‌اند.

وی بیان کرد: فرمانداران تابعه در راستای برگزاری برنامه‌های نماز عید فطر و گرامیداشت روز جهانی قدس اقدامات و هماهنگی‌های مورد نیاز را انجام خواهند داد.

معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه‌های پیش بینی شده برای گرامیداشت روز جهانی قدس در استان اشاره کرد و گفت: در اجرای تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا راهپیمایی روز جهانی قدس هماهنگ با سراسر کشور در استان کردستان نیز برگزار نخواهد شد و فقط در همان روز جمعه رأس ساعت ۱۲ ظهر رهبر معظم انقلاب از طریق رسانه ملی بیاناتی را برای مردم ابراز می‌کنند.

خوش اقبال اظهار داشت: اقدامات تبلیغی محیطی، کاشت درخت زیتون در پارک آبیدر سنندج، اطلاع رسانی جهت گرامیداشت روز جهانی قدس از طریق شبکه شاد آموزش و پرورش برای دانش آموزان و خانواده‌های آنها پیش بینی شده است.